Under rubriken "Kundtjänst står redo att hjälpa!" försöker chefredaktör Ingvar Näslund att tämja en ursinnig pöbel. Han lägger in små lockerbjudanden om prenumeration i sin information. Vad han ska ha eloge för är att han faktiskt tar sig tid att svara på en stor del av kommentarerna. Jag kunde givetvis inte lägga locket på detta, utan var (även jag) tvungen att skriva några rader om hur jag spontant kände inför detta.

Nåväl, vi får se hur länge det här varar. Min teori är att VK på sikt kommer att känna misslyckandet, fast det kommer att bli svårt att gå tillbaka helt. Man (VK) kommer då istället att successivt bearbeta förhållandet "plus-nyheter" kontra "icke-plus-nyheter" så att det kanske blir mer 15/85 än de 85/15 som det åtminstone upplevs som i detta inledande skede. Nåväl. Vi får som sagt se hur det slutar.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar