Mer dokumentation av historiskt skruvande kommer här, för den vetgiriga. Besiktningen föll ju ut med nedslag på avgasupphängning och även styrled, vilket jag och Ingrid lyckades styra upp med både stil och finess. Vad som sedan återstod var en punkt avseende "Bra att veta", alltså inget prompt tvingande, men likväl, en liten notis. Jag är ju sådan att notiser tynger mig, så jag bestämde mig för att tag tag i det där, hellre förr än senare. Vid inspektion visade det sig att framvagnen på det stora hela taget kändes sliten. Det är tolv långa år sedan bilen rullade ut från fabriken, och visst är är det tydligt att framvagnen är en av de mest utsatta partierna av en bil.
Efter lite research fann jag ett till synes prisvärt kit från tyska Mapco, som såg ut att innehålla såväl spindelled, länkarm, och dess bussning. Två av varje dag, dessutom. Vi talar alltså ett kit för ett totalt utbyte. Efter viss tveksamhet om huruvida bussningen bara var illustrerad i produktbilden (och ett antydande per mejl från Mister-Auto om att det faktiskt var så) beställde jag ett par extra bussningar av fabrikat TRW vid sidan om. Nå. Delarna kom och det visade sig också att bussningar följde med i paketet från Mapco, så jag blev sittande med ett par extra sådana. Nåväl, de var billiga.
Utöver delarna hade jag förberett genom att beställa ett specialverktyg från Storbritannien via om det var Amazon eller eBay, jag minns faktiskt inte. Nå. Detta verktyg hjälpte en med vad som enligt entydiga uppgifter från människor runt om i världen var det svåra, nämligen att pressa in/ut bussningen ur sidokonsolen som i sin tur satt fäst i chassits balk. Somliga hade tydligen (i bästa McGyver-anda) gett sig på att tillverka egna verktyg utav gängad stång, metallskålar, hylsor, brickor, and what-not. Jag kände att det var lika bra att beställa the real deal, med en gång, och det är jag såhär med facit i hand riktigt nöjd över att jag gjorde.
Så, liksom i mitt förra mekaniskt relaterade inlägg skippar jag att bifoga dokumentation från projektets gång direkt här, utan hänvisar er istället till att i lugn och ro beta er igenom min utarbetade och dedikerade » tråd på BRISKODA.net «, var jag för övrigt har erhållit oerhört värdefull hjälp under resans gång. Ett evigt stort tack till denna skara av entusiaster, i huvudsak från Storbritannien. I nämnda/länkade tråd finns såväl bilder som videoklipp från de olika delmomenten i projektet, och även understrykningar i form av de fallgropar som vi lyckades hamna i.
Slutet gott, allting gott, och det känns i sanning riktigt fräscht med utbytta delar i framvagnen. Ta bara spindellederna, för exempel. Ett bildsök på "broken ball joint" ger fasansfulla träffar. Inget man vill ska hända på motorvägen, eller någon annanstans.
För sökoptimeringens skull (om någon skulle få samma anmärkning på besiktning, och vänder sig till Google) nämner jag att bilen ifråga är en Skoda Fabia av 2003 års modell. Förfarandet och de faktiska bussningarna är exakt desamma för Volkswagen Polo / Fox. Så, hamnade ni här utifrån detta, så ta mod, och genomför projektet. Det är genomförbart i en vanlig parkeringsficka, utan minsta tvekan. Räkna med ett par svordomar under resans gång, men tala om fröjd du kommer uppleva när du är i hamn. Lycka till.
Som sådan finns spelautomater inte gratis, detta koncept betyder demoversioner som används på vår webbplats https://spelacasinosvenska.com/casino-utan-registrering/ från mjukvarutillverkare och utvecklare, som en presentation för granskning. Verkliga landbaserade fysiska kasinon, de representerar inga gratisspel i spelautomater utan registrerin, spelet på spelautomater utförs exklusivt för riktiga pengar. Du kan spela spelautomater gratis på vår webbplats! här har vi samlat den bästa och stora samlingen av gratis online-slots gratis att spela
SvaraRadera